Friday, December 24, 2010

gaduh-gaduh gulai,iswara & saga

..SALAM..

Ye kami tahu fikiran kami masih tak matang even ada hubungan macam ini pun kami sering gaduh..padahal benda kecil-kecil..pasal benda-benda kecil pun kami nak gaduh..asal ye??patutlah hubungan kami ni memang macam..urghh!!tak menjadi langsung..ada sahaja masalah..pasal duit tiket zoo pun kami nak gaduh kan..pasal harimau dengan singa pun kami nak debatkan..enough!!kau dan aku memang bukan pasangan serasi,sensai atau air sarsi..tidak!!!aku rasa sudahlah hubungan kita ini...penat ah..pasal benda kecil sekecil ibu jari aku(macam besar je..he)..kau nak jadikan masalah...pasal gulai,iswara & saga pun kau nak kecohkan...kalau kau nak belikan aku ferrari aku terima juga..
maaflah aku tak tahu apa aku cakap dekat atas tu..atas itu semua skrip aku untuk filem aku yang bertajuk"COUPLE TONGKANG PECAH"..ha3..ntah apa ntah kan...jadi nantikan lah kedatangan filem aku ni ye...
mengapakah Gulai,iswara & saga menjadi watak utama kali ini dekat entry aku ini??sebabnya sebab tiga-tiga kejadah inilah aku dengan kawan-kawan aku bergaduh..memang rasanya..lawak betul gaduh pasal benda kecil ini kan..he3..tapi kami memang macam ini..macam kanak-kanak sikit...


SITUATION GULAI
lawak betul lah..pasal gulai ini kawan aku orang Negeri Sembilan dengan orang Terengganu gaduhlah...masa itu kawan aku yang Ganu tu makan lah kari..pastu...die kata lah"Eh,gulai ini pedas lah"...pastu kawan den yang nogori ni pula dengarlahkan then die kata.."Ha??gulai..bukan kari ke??"..haish..aku pun pelik juga..itu gulai kan??camne gulai boleh jadi kari??tak akan sebelum dia makan tadi Harry Poter datang tukarkan gulai jadi kari??ada peliknya di situ ye..dah sudahnya..dua-dua apa lagi...mulalah bertengkar manja...segala bukti-bukti memang keluarkan bagi menyatakan mereka benar..yang seorang dok bagi penerangan tetang gulai,yang seorang bagi penerangan tentang kari...aku pula dah macam gulai kari tengok dia orang sedang beraksi di dewan parlimen...lawak lah..apa kejadah juga kami gaduh pasal gulai...lepastu...aku tanyalah..kawan aku itu..lauk2 yang bersatan..orang terengganu panggil  gulai ke??dia terangkan tapinya aku ni bab-bab makanan yang aku tahu makan.tak ada pula aku nak ambil kisah gulai ke apa..he3...yang kwn aku orang nogori itu pun kata lah..bagi dia gulai itu gulai masak lomak yang sodap bangat itulah..ntahnyer..aku pun ingat macam itu gak..ha3...jadinya ada siapa-siapa tahu??explain sikit..he3..
gulai Pictures, Images and Photos
pic:credit to the owner


SITUASI ISWARA & SAGA


ini lagi satu...kita orang masa hang out tu..sewa lah kita iswara kan pasal ramai..pastu aku fikirlah kita iswara itu apa??ntahnyer...maaflah i tau kita jenama toyota je..ha3...jadinya...aku pelik lah..aku tengok dekat belakang kereta itu kan tulis saga tu..tapi kawan-kawan aku kata"Iswara lah"..aku pun apa lagi.."kan belakang itu tulis saga..tak akan boleh tersalah tulis pula"..memang bergaduh ye ye je lah..iswaralah..sagalah..aku memang pelik semacam dua macam..asal pula kereta iswara tapi tulis saga...lepastu tanya dekat abang yang sewakan kereta..dia kata "iswara"..lagilah aku pening..camne pula tu...tulis saga..tapi sebenarnya iswara...pening-pening..dah malas aku nak fikir..ha3..


benda macam ini pun boleh kami gaduhkan..he3..biasalah tu kan..

corat-coret:petai tak best..he3..tetiba je..

ish2..apa nak jadi budak-budak ini..malunyer..





18 comments:

Anonymous said...

bagi aku pun gulai tu msk lmk lah

Fakhrur Razi berkata said...

gulai ke kari ke dua2 sdp owh
hahaha

ps: woahhh teruk2
habis hilang tudung der..
ish2

nuR izyan said...

@anony->samo ngan den..huhu..ntah lah kan..

nuR izyan said...

@fakhrur razi:toltu dedua sodap...:)

ps:mmg trok benar..x malu btul2 dak2 tu...adui..kecik aje lg..da pndai nk gado..ish.

ZACK ENTRY said...

pe kes gaduh ni?kesopanan dan kesusilaan dah hilang ker??

lavea said...

mmg memalukan~

Ain Atika Zailani said...

hahah...buat apa nak gaduh... comel je..ni gaduh manja ada makna ni...hihi

nuR izyan said...

@zack entry:ntahnyer..ape kejadahnyer..gado2 comel mcm kiteorang x pe gak..huhu..

nuR izyan said...

@lavea:mmg sgt mmalukan..mmg sgt x leh blah.. :)

nuR izyan said...

@ain atika zailani:tulah..x pam ape juga nk gado kan...
hehe...ape yg comel..kami ke??kami mmg comel..huk3..biaselah gado2 mnje..:)

cerpelai said...

Dulu gaduh sehari, esoknya lupa.. Sekarang gaduh seminit, jadi arkib dalam Youtube..

Kan dah dapatt..

nuR izyan said...

@cerpelai:ye..betol tu..mmg pling bagosnyer org yg record ni...dpt lah kita tgk aksi bdk2 skolah skang..ish2..

shafikah said...

yan,hahahahah...pelik tol entry ko kli ni...ahhahaha..pasal kreta pon leh gdo kah..hahahahah..:P...
but pic ko yg pakai telekung tu memg comel n sory cz aq dh cri dulu..hahahahaha....pape pon blog ko memg the best r..:)

Khairy said...

haha...pasal gulai pun boleh gaduh...macam budak2 la...

yang tak boleh blah..siap ada video budak sekolah bergaduh, peh sempat rakam beb..bukan nak tolong leraikan...huhu

nuR izyan said...

@shafikah->keke..mmg plik..aq pon plik..psl ni pon kiteorang gado..
kah3..tu gedik lps abih smayang nk take pic...x de kejadah namenyer..org bace Al-Quran..
uit..hu3..blushing aq da tebal 10 inci..mane de best..ngarot.. :)

nuR izyan said...

@khairy->tulah..kerana gulai...gulai dgn kari ni pun satu janganlah konpiuskan kiteorang..kiteorang da lah x prnh dok dapur..hehe...

hehehe..ntahnyer sape yg rakam..bkn nk halang..mmg tbaik lah...:)

Lahchan said...

hohoho yan~ hehe
gulai tu org tganu pngil utk msk kari yg ade santan..
klau yg wrna kuning tu ngil gulai msk lemak..yg kari yg org gne rempah kari ngn ltk daun kari..klau gulai xde ltk cm wt kari..tpi nk dlt2 gak a..hehe
yg psl saga yan yo yo kate iswara..comel je..hehe ;P

nuR izyan said...

@fadhilah->ntahnyer..fadhilah dgn syira..bkn men gado lg..smpai nk nangis...kah3..

mmg saga tu...iswara tulis lah iswara..gedik pula nak tulis saga..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...