Wednesday, January 30, 2013

hamster & tikus..dua2 den geli..korang geli tak??

..ASSALAMUALAIKUM..

tikus sekali pandang je tengok tak ada perbezaan..tapi bila 10 kali pandang(wajib 10 kali eh)..barulah korang akan nampak perbezaan..yelah tak nak lah nanti..ada binatang macam 2 ekor ini lalu depan korang..lagi2 tikus ko cakap itu hamster..comel ke hape..kalau kena gigit parah ok..lagi2 tikus yang kotor tu..

entry aku ni mesti buat orang muntah-muntah kan..aku pun nak muntah gak cerita pasal tikus pula..haha..nak bagi korang lebih termuntah ni aku sertakan gambar tikus/mouse yang comel..weewit~~


comel ke??muahaha..tengok dengan tabah ye..aku pun nak terloya tekak..


yang ini pula mouse yang selalu korang tekan2 sampai rosak tu..kalau tak rosak memang tak puas hati..


yang ini Mickey Mouse..hehe..



 motif je gambar2 aku tu..

kalau korang pilih tikus...aku tak tahu lah nak kata apa..yelah korang ni hebat tak terniat pun aku nak kata korang pengotor..hihi..tapi boleh ke korang bela tikus macam bela hamster..kalau aku big NO!!tak selera i..maybe lah tikus dengan hamster ini rupanya sama..tapi bila aku teliti dan selidiki pada eksperimen aku yang lepas..hamster ni lagi comel...tapi anak hamster ni bila lahir..mak ai..bagi aku ngee~~tak makan seminggu lepas tengok..comel,comel juga sebab kecil..kalau aku pijak gerenti mati..tapi bila tengok..aisey..geli wa kata lu..sila tengok anak hamster ini dengan tabah ye...siapa yang tak mampu tengok..sila pejam mata..hehe..


hee...jap2 aku ni pun tengah kontrol perasaan geli ni..hehe..tapi sebenarnya comel kalau tengok depan2..tak geli pun..haha..yo yo oo je aku kan..aku tengok secara live gitu masa hamster aku beranak...dah lah beranak sekali 6 ke 7 ntah..mampuih aku..kalau semua hamster ni dah besar nak kena beli makanan mereka kan..tapi hamster aku ni dah mati...dengan anak2 dia sekali...baru aku gumbira dapat 'anak'..sekali 'anak2' aku semua mati..sedih wa kata lu..dah lah anak2 hamster tu sempat wujud 1 hari je kot..wakaka...dulu aku bela 3 hamster..yang paling bertahan lama..si hamster tua yang umur dia 2 tahun..sedih dengan pemergian si hamster yang aku berikan nama dia BRITNEY SPEARS...haha..nama harus vouge ok..


ha..inilah si binispears

syahdu tol dia dah mati..cerita balik anak2 hamster..anak2 hamster yang mati tu sempat hidup beberapa jam je...lepastu 2 ekor mati..hua..lepas itu...paling sadis kan awak(nada gedik..hee)..bapa hamster tu pergi makan kaki anak dia..sadis!!wahaha..salah aku gak lambat sangat asingkan..abis kaki anak dia kena makan...sedih kot aku tengok..sebaik bapa hamster tu tak makan terus anak dia..lepas tu..paling sadis tak hengat kan 4 ekor anak hamster itu mati dekat bawah perut ibu dia maybe time tengah menyusu..hua...nangis2 aku..hehe..over!!

sedih kot..sebabnya mak hamster itu dah mati..keras je..jadi anak2 dia yang terhempap tu mati sama..rasa berdosa aku..jadi sejak kematian secara beramai-ramai hamster tu..dah aku tak nak bela apa2 lagi..buat dosa je..tak pasal2 ada kes hamster anak beranak mati..hehe..lepas tu..mungkin kerana sedih yang melampau&kesunyian kerana kematian ahli keluarganya..bapa hamster yang tinggal keseorangan pun mati selepas 2 minggu ahli keluarganya meninggalkannya..haha..tiba2 sedih pula kan..memang sedih wei..aku punya xcited nak bela anak2 hamster tu lepastu jual(asyik pikir duit je..haha)..sekali semua mati...isk3..sedih dah ni tak mahu cerita lagi..

 hamster ni pun aku takat bela je..bagi dia makan,bersihkan tempat dia lepastu bersihkan badan dia..tak pernah wei aku pegang dia..takut & geli..tak nka aku kena gigit kang nangis sebulan aku..hehe..

jadinya korang pula bela apa??nak tahu sikit..kot2 lah..bela buaya nak pinjam gak bela satu hari kat rumah aku..hehe..

corat-coret:oh..hamster2 ku bersemadi dgn amanlah kau di sana ye..aku tetap merinduimu..hehe..




24 comments:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

bela hamster jugak.. ada juga baby hamster 7 ekor. sihat je lagi lepas seminggu lahir smpai skang. Yang tua2 ada 5 ekor termasuk mak hamster tu. 3 jenis syrian yg besar skit yang 2 lagi jenis kenit2. 4 ekor baik bleh pegang cium2, yang sekor hamster kenit tu garang nak mampus. letak tangan atas case pun dia gigit. hukumannya langsung tak bleh kuar sangkar sebab tak bleh sentuh langsung. padan muka. sy tak geli dgn haiwan even tikus pun.. ntah la penah juga bayangkn bela tikus mcm hamster. mesti dia bersih sbb tak makan benda2 kotor & duduk tempat kotor.. kekekekekeke

Nazrin Nasir said...

baik beli katak!! haha..

PinQib said...

hah. hamster comel kalau x gigit orang.. haha




| Sejarah BARBIE| VITAMIN Jiwa |

nuR izyan said...

@THE LEKAT LEKIT STORYhuhu..jage leklok eh..eee..takot nk pegang..takot sgt kena gigit..x snggop..mmg...pdn muke kena hukum ek..hehe :)

nuR izyan said...

@Nazrin Nasirko ni sejak bila pula jd pencinta katak ni..konpius aq taw..x de haiwan len ke??huhu..geli wei katak...:)

nuR izyan said...

@PinQibaah..toltu..hee:)

mimie said...

saye suke hamster..hehee =)

nuR izyan said...

@mimie
kite suke gak..sbb comel..tp x brani nk pegang.. :)

athirahMedan said...

geli dengan tikus ! HAHA

nuR izyan said...

@athirahMedansame lah..hua...x lalu mkn..hehe :)

Fiqah Alias said...

wahh..comel jer hamster..tapi..fiqah tetap minat kucing..hee~ furry jer..gebu jer wat peluk..hik3..

nuR izyan said...

@Fiqah Aliaskucing kite takot nnt dia cakar..hehe..:)

Mata Hati said...

miskey mouse dan mouse komputer jer yg saya tak geli..mouse selain dari tu mmg saya geli sangat. sumpah tak masuk tido dlm bilik kalau tahu ada tikus menceroboh masuk

Reen Azreen said...

geli ank hamster...yakkkk

nuR izyan said...

@Mata Hatihaha..taw x pe..seram kot klo ade tikos lam beli..eee...x nak den :)

nuR izyan said...

@Reen Azreenmmg agk geli..tp comel juge..hehe :)

salfa said...

saya suka hamster.. comel sangat..^^

nuR izyan said...

@salfahee..mmg comey pon..tp takot..:)

Mr. Swift said...
This comment has been removed by the author.
nuR izyan said...

@Mr. Swiftoh..thx..ok akn ke blog kamu :)

saya afi. said...

iskk. tikus... iskk..

FOOTPC said...

Tikus aku geli lah..tapi hamster aku minat giler cosz comel..tetapi kerek ar sikit...

nuR izyan said...

@saya afi.tikus..hee

nuR izyan said...

@FOOTPChoho..mmg la harus la geli..tikus kot.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...