Wednesday, December 1, 2010

perubahan..perubahan..ye!!berubah!!

..ASSALAMUALAIKUM..


smile-muslimah

berubah!!jadi ultraman merah..aik??ultraman ada kaler lain ke??pink ada tak??i nak satu apek..hehe..
berubah..apa yang berubah??diri kita lah...hari ini sambil-sambil tulis entry..aku nak sedarkan diri aku sendiri..izyan2..wake up!!bangun-bangun....perasan tak dekat facebook..banyak dah artikel tentang islamic ni..terutama bagi kaum wanita..jangan tayang muka,jaga aurat,cara berpakaian...kenapa awak izyan tak nak sedar lagi...adakah..kita hanya buka,baca..dan komen.."terima kasih..artikel ini sangat bagus".."terima kasih,baru saya sedar"..adakah hanya dengan gerakan jari-jemari..bila pula dengan tindakan..ini juga untuk nasihat diri aku sendiri..aku ditegur oleh orang tentang hal akhirat..kenapa aku macam tiada tindakan..bukan seharusnya aku patut bersyukur sebab ada orang yang menasihati aku..bila kita baca.."oh,seronok".."oh..bagus"..dan kita share..ada kita ambil tindakan??kita menyampaikan..memang sesuatu perkara yang baik..tetapi jika kita tidak mengambil tindakan dengan apa yang kita baca...apa guna kita membacanya..macam masuk telinga kiri keluar telinga kanan ataupun dah baca..ok..bye2..adakah kita baca dan sedar hanya untuk sesaat itu sahaja???..berubah..tunggu sampai masa??tapi bila??seperti kata-kata yang aku ambil dari Zaharuddin.net:

Jika bukan sekarang, maka adakah apabila sudah terlantar di rumah mayat baru ingin berubah. Sedarilah wahai diri, bahawa kematian akan datang secara tiba-tiba dan tiada sebarang jaminan umur masih panjang beberapa minggu lagi.
Kebaikan dan pelaksanaan tanggungjawab jangan sesekali ditangguhkan, kelak tidak kempunan di hadapan Allah.

ye!perubahan harus dilakukan..berdoalah kita agar kita sentiasa diberi petunjukNYA..
mudah-mudahan..AMIN..

corat-coret:muhasabah diri...

2 comments:

syaz :) said...

nice entryy.

insaf bce. hehehe

nuR izyan said...

@syazz->tq...ksedaran harus ade utk ke arah kbaikan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...