Monday, May 9, 2011

tidak mahu bertepuk sebelah tangan..

..ASSALAMUALAIKUM..

Aku tak mengerti ... apa yang kurasa,
Rindu yang tak pernah ... begitu hebatnya
Aku mencintaimu lebih dari yang kau tahu ...
Meski kau tak akan pernah tahu

Aku persembahkan ... hidupku untukmu,
Telah kurelakan ... hatiku padamu,
Namun kau masih bisu ... diam seribu bahasa
Dan hati kecilku bicara ...

Baru kusadari ...
Cintaku bertepuk sebelah tangan
Kau buat remuk seluruh hatiku ...

Semoga waktu akan mengilhami sisi hatimu yang beku,
Semoga akan datang keajaiban, hingga akhirnya kaupun mau

Aku mencintaimu
Lebih dari yang kau tahu ...
Meski kau tak kan pernah tahu..



hahaha..kenapa tiba-tiba jiwang pula kan??siapa je yang sedang bertepuk sebelah tangan??*haha..macam ada pula orang nak mengaku*maksudnya kau suka sesorang itu tapi disebelah orang itu sebaliknya..'cintaku bertepuk sebelah tangan biasa bila seoarang ini suka seorang dan yang suka ni hanya pendam perasaan suka dia..yelah,tak semua orang berani untuk berterus-terang dengan orang yang dia suka kan..dan kadang2 cinta kita bertepuk sebelah tangan je bila kita je beria suka itu padahal..orang itu hanya menganggap kita sebagai kawan..

'cintaku bertepuk sebelah tangan' ini aku rasa adalah perkara yang menyakitkan hati..huhu...lagi bila kita sahaja yang suka..sedangkan orang yang kita suka itu...tak tahu pun yang kita suka dia..bertambah sakit hati lagi bila nampak pula kemesraan dia dengan perempuan/lelaki lain..rasa macam nak minyak yuyu cap limau je..huhu..dan benda kecil macam ini lah kadang-kadang menggangu fikiran kita..betul kan??masa itulah kita fikir..'erm..siapalah agaknya pakwe/makwe dia?'..'dia ini ada pakwe/makwe ke?'..dan macam lagi yang hanya menyerabutkan kepala otak...


kalau aku memang tak lah nak bertepuk sebelah tangan..asal nampak lelaki hensem terus lah nak minat..lepastu mengaku abang aku lah hape..padahal kenal pun tak ntah lagi tua ke sebaya ke dari aku..hentam je cakap abang..haha..memang gedik sangatlahkan...lepastu dah nampak lelaki hensem yang lain terus lupa lelaki hensem yang tadi..haha...teruk betul aku ni...tak..walaupun apa pun mestilah aku nak cari lelaki yang boleh membimbing aku ke arah yang benar..betul tak??ok..tetiba melencong lain pula da..


dan lagi sakitnya hati bila kita sahaja yang kenal orang yang kita suka itu..orang itu??apa kejadahnya..tak kenal korang..tak tahu pun kewujudan korang..hanya korang je yang tahu pasal dia..nama dia..semua benda..ha!ni mesti stalk kat fb ni..kantoi..hoho..tapi lagi ok..daripada kita bertepuk sebelah tangan dengan kawan sendiri..agaknya adakah   dia sudi memberi tangannya sebelah lagi untuk bertepuk bersama kita??wah!gitu..pandai je aku ni kan..kalau lelaki maybe no problem..since lelaki memang seorang yang berani kan untuk berteus-terang untuk perempuan..aku rasa tidak...kebanyakkannya hanya pendam perasaan sampai jadi perkasam..sebabnya ragu2...kalau aku..aku pun tak mahu...takut beb kalau cinta ditolak..hehe...aku memang tak mahu ditolak-tolak ni..sakit kalau jatuh..hehe..sakitkan kalau jatuh??tapi aku lagi taku nak terima cinta orang..hehe..mungkin belum masa lagi kan..betul tak??maaflah kamu...kita sangat konpius..ok..tibe2..


watever pun..aku merasakan 'cintaku bertepuk sebelah tangan ini..adalah perkara yang hanya bisa menyakitkan hati..bila dilayan sangat..buatlah keputusan yang bijak..jika kita terlampau memikirkan..'orang itu suka kita tak??'...'agak nya dia  ada makwe/pakwe?'...tak akan jadi apa...serabut ada lah..betul tak??jadi rileks der...haha..kumbang/bunga bukan seekor/sekuntum..dari nak bertepuk sebelah tangan lelama untuk dia buat apa...buat habis beras je...oohCINTA..CINTA...CINTA...dah jangan nak sibuk bercinta!!


corat-coret:ye,jom main sep2,tom2...lagi bagus..betul tak??
psst..cintailah ALLAH &RASULNYA..






6 comments:

pRiNCe said...

walaupun sy tepuk sebelah tangan..tetap berbunyi...:)
xde mksud len..hahaha

Mama Zharfan said...

ziarah di hari ibu

JOM vote MZ kalau sudi!

nuR izyan said...

@pRiNCe
hahaha..sy x kate pon ade mksud len..
:)

nuR izyan said...

@Mama Zharfan
thx mama:)

syAfA said...

::Perasaan paling pahit yang terpaksa ditelan adalah duduk di sebelah seseorang yang bererti bagi anda dan mengetahui bahawa anda tidak bererti apa-apa kepadanya::

sesuai kan ayat tuh untuk yg bertepuk sebelah tgn.tapi,sy dh berbunyi..hehe....

anyway,izyan,tengs tingglkan jejak!=)

nuR izyan said...

@syAfAhuhu..btol tu..wah!!da berbunyi!!hoyeh!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...