Wednesday, November 2, 2011

Kenapa kau suka cakap lepas???oh...sebab memang kau macam itu ye..

..ASSALAMUALAIKUM..

Dah lama tak blogging dan tak update sampai tak tahu nak tulis apa..cuti yang bosan..apa pe aku tak tahulah apa nak buat..hanya mampu on laptop..merepek 24 jam...aku tak faham apa yang aku merepek dekat laptop ni...dah lah lembab tahap nak mengamuk..huhu..


dasat kalau aku mengamuk rupa gini kan??aww..abang HULK..haha...

kemain tajuk aku tu kan..sangatkan nak panjang..tapi belum panjang lagi...aku memang tak berapa nak serasi bersama dengan orang main cakap lepas or outspoken eh..tapi aku mungkin ok dengan mereka kalau dah lama berkawan..

bukan apa orang yang cakap lepas...dah namanya cakap lepas kan..dia lepaskan jelah mulut dia untuk bercakap..kadang-kadang sampai tak jaga hati orang..hal sensitiviti orang lain pun dia nak sibuk..dan merasakan dia seorang je yang betul orang lain semua bagi dia ntah apa2..

sebaiklah aku tak ada kawan macam ni..kalau ada dah lama aku tinggal dia...malas wei nak layan..takut aku disembur lebih-lebih pula kan..bukan tak sanggup nak dengar kekurangan diri...cumanya bukanlah dengan cara dia menegur kekurangan kita tu depan orang ramai..tak ke malu nak cakap rahsia dalam kain..opps!!bukan lah...rahsia-rahsia yang memang rahsia yang tak berapa nak senonoh janganlah di sebut depan orang ramai..


orang yang cakap lepas ni..bila dah marah lagi kalah hulk..kalau cakap kalah itik meng'quack2'..haha..dah pedas dari aku masak asam pedas..haiz??bila masa aku pandai masak asam pedas ni..sambil ikan bilis pun tak reti nak buat..haha..kantoi..nak kahwin aku belajar la..pada bakal suami saya..saya akan belajar masak nanti ye..haha..tetibe..buang tebiat nak kahwin...orang yang cakap lepas ni kadang kalau marah bengang juga dengar kata-kata dia..dahlah ditembaknya kita..mencarut pun satu..aku paling sentap kalau dengar orang mencarut..mak kita tak ajar tahu..tak baik!!!tapi bila suruh orang macam mereka ni kurangkan sikit kesukaan cakap lepas ni..jawapan.."nak buat macam mana aku macam ni"..memang kamu macam itu..tapi bukan semua orang suka..nanti ada orang tak selesa..nanti ada orang terasa...hape ingat hati perasaan kau seorang je ke??ha..kan dah teremo aku dibuatnya..

setakat ni..aku mampulah mengawal keterasaan hati ni kan...kalau aku tak tahan dah lama aku tinggal je kan kawan aku tu..kalau ada pun bukan jenis yang cakap main lepas tahap maksima..haha..korang lah apa rasa korang dengan macam ni??rasa nak lempang tak??haha..


so tutup mulut..huhu..berblogging je..aku pun sebenarnya agak cakap lepas juga..paku dulang paku serpih..kata orang dia yang lebih..haha..tapi apa aku cakap jadi lawak..yelah..maksudnya..aku mengutuk depan2..tapi suka cakap double meaning..haha..lagi jahat budak ni...semua orang ada kekurangan dan kita boleh baiki kekurangan itu..ye kan??

corat-coret:nak layan movie lah..:)





6 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

maybe she's think that she is good enough la tu

ain dzaya said...

dengan blogging jgn isaw..
semua org akan tutup belog..tapi akal berbicara..huhu

syieda_syaada said...

anda ditag..sila ke blog saya hehe

nuR izyan said...

@sugar2 kapas strawberrytulah maybe..hehe..:)

nuR izyan said...

@ain dzayatulah psl..akal bbicara..gitukan..:)

nuR izyan said...

@syieda_syaadaok..Insyallah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...