Monday, January 21, 2013

cerita masalah dekat orang..not my style!!

..ASSALAMUALAIKUM..


Aduh...aku harap kes UiTM Lendu tu sudah-sudah lah tu..aku pernah alami dekat situ..mungkin benda ni baru berlaku dekat budak yang tulis cerita tu kot..adik oi..jangan stress sangat..bertenang dan banyak berdoa..solat jangan tinggal..lagi tak boleh nak tahan gelak dekat twitter tu menggila..mengarut bagai sampai rosmah,dato' najib,uncle seekers,rambut rosmah semua ada..adeh..aku tak boleh blah da...sabar je lah memasing ni taw..lawak diaorang layak sangat masuk Raja Lawak..lepastu keluar dekat surat khabar pula...hot sangat...over!!hahaha...sudah lepasni raya cina..takde hantu ulik mayang dah..hantu cina lak...ready je la u olsss...

ada orang jenis yang tak boleh simpan lama-lama segala keserabutan dalam jiwa,hati diri dia..ada orang jenis   yang cool...segala masalah dia hadapi dengan tenang..ada orang pula memerlukan sesorang untuk mendengar masalah dia yang hadapi..tapi aku pula jenis yang tidak suka menceritakan masalah aku...kadang-kadang sebenarnya aku nak juga ceritakan masalah aku dekat kawan-kawan aku...tapi that not my style!!ok..bukan oppa gangnam style ye...dah habis dah fenomena gangman style ni..sekarang kak pah dengan hantu UiTM..

tapi aku suka dengar masalah orang..haha...tepi kain sangat haku...bukan sebab tak nak kongsi masalah...cumanya aku rasa orang tu ada masalah...janganlah aku nak membebankan lagi..walaupun aku mungkin terbeban dengan masalah orang..hehe...tak ah...bukan apa bila nak cerita je..mesti macam..hurmm..tak apa lah..sometimes aku nak jadi juga ceritakan masalah aku dekat orang..tapi sebab aku ni memang jenis yang suka buat jeruk semua rasa dalam hati..maka jadi jeruklah segala masalah tu..huhu..



bila dengar masalah orang pula...tetiba apa yang dia rasa sama pula dengan situasi yang aku rasa time tu..kalau dengar pun rasa sedih je..ok..duduk sesorang nangis sedih...hihi..malu i u olsss..lepastu hanya mampu kata aku faham...tapi sebenarnya aku pun menghadapi masalah yang sama..lepastu pandai nasihat orang...diri sendiri...haha..huru-hara...tapi mengadu dan berdoalah dengan ALLAH...ye kan??dan aku cuba hadapi dengan tenang..cuma tak dinafikan kita memang memerlukan seseorang untuk kita luahkan perasaan...bukan perasaan cinta..nantilah dengan suami/isteri korang..keserabutan yang stress..sebab tu juga dalam hidup ada kawan..ada orang sekeliling kita...aku rasa kawan kita pun sedih bila tengok kita sedih macam gelisah...huhu..aku selalu gitu..pantang tengok kawan aku ni sedih,mengeluh...mesti aku nak tahu juga apa masalah dia..nampak tak...aku memang suka jaga tepi kain orang..hehe...walaupun hati sendiri tengah kacau..asalkan orang lain bahagia..aku apatah lagi bahagia...haha..kemain..menyampah...sentimental sangat..



korang pula camne jenis pendam perasaan ke tak??bukan perasaan hasad dengki..busuk sangat tu..tapi bila dah dengar masalah orang tu...cubalah kita bagi respon yang baik dan simpan rahsia dia tu kan...



corat-coret:masalah...masalah...








6 comments:

Safa Safiyyah said...

Saya pun suka dengar cerita orang lagi-lagi pengalaman orang yang lagi berusia...Hehehe..=D

yuyu mi said...

@Safa Safiyyahhahah...same lah kite...:)

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

haana jenis yang pendam dlu.. kalo tak boley sgt, bwu luahkan kat org yg boley dipercayai ;)

yuyu mi said...

@вʋввℓɛ ρσρƨhehe..kite pula..masalah tu berlalu gitu je..:)

Mimi Azirah said...

akak jnis suke pndam kalo xthn bru cerita tp cerita kat org yg betul2 akak percaya la

yuyu mi said...

@Mimi Azirahsamelah kite juga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...