Wednesday, March 13, 2013

sedih melihat kesusahan orang...

..ASSALAMUALAIKUM..



Melihat kesusahan orang lain memang sedih kan..kita pula hidup senang dapat apa yang kita mahu tapi mestilah itu semua dari usaha kita sendiri..walaupun tak tahulah kesahihan rancangan BERSAMAMU tu samada lakonan semata-mata atau betul.sebab ada orang kata lakonan je..tapi aku tersentuh juga.

terutamanya sekali dengan semangat juang anak-anak yang nak terus belajar..reflect dekat diri sendiri yang tak habis-habis mengadu bagai..lepastu asyiklah kol parents..duit tak cukup..adeh..nafsu makan besar ooo walaupun orangnya comel je..hehe..aku pun tak tahu apa yang aku makan..bila aku dengar ayat anak-anak: "belajar untuk mak ayah","nak ubah nasib keluarga","nak jadi contoh terbaik untuk adik-adik"..terhentam sebentar aku..orang putih kata apa..taken aback gitu..sentap tak semena-mena..grr..apa yang aku buat ngadap laptop je..time final baru study..

sedangkan mereka mungkin tengah struggle dalam hidup mereka nak memberi terbaik buat keluarga dengan diri mereka..time ni aku rasa aku anak tak berguna..hehe..tak lah..tapi tak payah nak tengok dekat BERSAMAMU sangat..orang sekeliling kita ada..kawan-kawan kita mungkin.Aku ingat lagi time sekolah kawan aku dia ada masalah kewangan,keluarga dia pun bukan senang..bila aku nak tolong dia..dia boleh2 menolak..sampai aku yang rasa resah..ayat aku..kemain skema..bila aku tengok dia belajar bersungguh-sungguh sebab dia nak jadi contoh terbaik untuk adik2 dia..aku rasa haiz...lagi tak berguna aku ni..hehe..

kadang-kadang kita bila sudah hidup senang kita alpa sebentar..mudah-mudahanlah aku nak keluarga dijauhi dari alpa dengan kenikmatan yang dah diberi ni...kawan aku tu harap kalau ada masalah..bagi tahu je..i olss dengan tangan terbuka ingin membantu..bila aku dok sibuk fikir pasal orang lain mulalah nak tulis entri..haha..bersyukurlah dengan apa kita ada.. ini tidak ada tu di bagi baucer ke hape merungut pula..untung dah bagi tahu tak..hehe..

4 comments:

faie mohamad said...

huhu... terfikir jap. kalau kite rasa terbeban ngn somethg ada lg yg lbh menderita. so kne struggle hbis-hbisan and lawan sume bad things tuh.. huhu

Aina Sofea said...

tengok bersamamu sekarang ni ;) tersentuh tgk . ada jugak kan yg kata ia cuma lakonan semata-2 . entah betoi ke idak

yan shamba said...

@faie mohamadntah la awk..sume org ade masalah dan kesusahan dia..mane kte boleh bantu org..apa salahnya :)

yan shamba said...

@Aina Sofeatulah..tak tau lah kesahihannya..betol ke tak kan..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...